content-marketing

Marketing w wyszukiwarkach internetowych to nowoczesna, ale też wymagająca aktualnej wiedzy strategia reklamowa. Wiele osób zajmujących się działaniami reklamowymi w sieci w swojej praktyce zawodowej bardzo często pomija niezwykle istotne aspekty kampanii. Zwłaszcza w zakresie content marketingu i optymalizacji SEO. Z tego artykułu dowiesz się, jakie błędy najczęściej popełniają marketerzy podczas prac nad działaniami SEO oraz czego unikać i na co zwrócić szczególną uwagę w marketingu digitalowym.

1. Brak pracy u podstaw, brak skutecznego SEO

Działania SEO, także te z obszaru SEO content marketingu, wymagają stabilnych fundamentów. W tym wypadku początkiem usługi SEO powinna być kompleksowa i skrupulatna optymalizacja strony WWW. Dopiero na tej podstawie specjalista SEO może określić skuteczną strategię reklamową. Każda kampania SEO, zanim zostanie wprowadzona w życie, powinna mieć jasno określony plan, sposób realizacji oraz wyznaczone cele.

2. Kampanie SEO na jedno kopyto nie działają

Kolejnym bardzo częstym błędem w prowadzeniu działań SEO jest proponowanie klientom jednego modelu kampanii reklamowej. Każda kampania SEO połączona z content marketingiem powinna być dostosowana do:

      • charakteru, specyfiki branży
      • grupy docelowej (wiek, płeć, klient indywidualny, biznesowy itp.)
      • rodzaju działalności klienta (np. e-sklep, usługi)
      • otoczenia rynkowego i konkurencji
      • obszaru, zasięgu działania

Skuteczne kampanie SEO opierają się m.in. na wcześniej opracowanych indywidualnych zestawieniach fraz kluczowych, dostępnych zasobach wykorzystywanych w budowaniu strategii SEO, wyselekcjonowanych kanałach i źródłach. Nie dla każdego biznesu każdy zestaw będzie skuteczny i nie zawsze warto działać na jednej matrycy.

3. Za mało cierpliwości, czasu i konsekwencji

Kolejną niezwykle istotną kwestią w optymalizacji SEO i content marketingu jest czas. Dlaczego? Klienci branży marketingu digitalowego chcą oszczędzać na czasie. Obietnice satysfakcjonujących szybkich efektów są bez pokrycia! Skuteczna kampania SEO to strategia prowadzona z konsekwencją, dokładnością i dbałością o szczegóły, w szerszym przedziale czasowym niż kilka tygodni. Aby w pełni cieszyć się z efektów kampanii SEO, należy uzbroić się w cierpliwość i systematyczność.

4. Jednotorowa strategia SEO może prowadzić do nikąd

Częstym błędem w strategii SEO jest realizacja tylko jednego rodzaju działań. Kampania SEO połączona z content marketingiem powinna być maksymalnie zdywersyfikowana i docierać do klienta poprzez działania on-site (w obrębie witryny) i off-site (poza witryną, np. artykuły SEO w serwisach zewnętrznych). SEO to nie tylko frazy kluczowe i pisanie tekstów pod SEO – to także optymalizacja techniczna stron internetowych o charakterze pracy programistycznej.

Jeśli chcesz osiągnąć wysoką skuteczność kampanii, zwróć uwagę na liczbę oraz różnorodność zintegrowanych działań w jej obrębie.

5. Brak elastyczności i gotowości na zmiany

Błędem popełnianym w usługach SEO jest brak elastycznego podejścia do pracy. Marketing digitalowy to branża, w której formy realizacji usług często się zmieniają – przede wszystkim ze względu na regularne zmiany w sposobie działania algorytmów wyszukiwarki. Dobry specjalista SEO powinien reagować na dynamiczny rozwój platform digitalowych, a także integrować w swojej pracy zróżnicowane, nowoczesne praktyki SEO.

 

Marketing w wyszukiwarkach cieszy się ogromną popularnością, a branża dynamicznie się rozwija. Jednak wciąż można trafić na usługi niskiej jakości. Jeśli szukasz profesjonalistów z branży SEO, prześledź ofertę zaufanej i sprawdzonej agencji interaktywnej. Zweryfikowane rozwiązania to gwarancja sukcesu w rankingu wyszukiwarki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

Karta Polaka a praca – czy mogę pracować legalnie w Polsce?

Wielu przedsiębiorców rozważa zatrudnienie cudzoziemców z Kartą Polaka. Warto wiedzieć, jakie formalności…

Rekrutacja zdalna w IT – jak przeprowadzić ją z sukcesem?

Pandemia Covid-19 odmieniła rynek pracy pod wieloma względami. Spotkania twarzą w twarz…

Historyczne zanieczyszczenia – czym są? Obowiązki właściciela gruntu

Nowelizacja ustawy Prawo ochrony środowiska wprowadziła pojęcie historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi. Co…

Funkcjonalność słupków drogowych elastycznych

Słupki drogowe można spotkać każdego dnia na poboczach dróg, na chodnikach, ale…