Marketing w wyszukiwarkach internetowych to nowoczesna, ale też wymagająca aktualnej wiedzy strategia reklamowa. Wiele osób zajmujących się działaniami reklamowymi w sieci w swojej praktyce zawodowej bardzo często pomija niezwykle istotne aspekty kampanii. Zwłaszcza w zakresie content marketingu i optymalizacji SEO. Z tego artykułu dowiesz się, jakie błędy najczęściej popełniają marketerzy podczas prac nad działaniami SEO oraz czego unikać i na co zwrócić szczególną uwagę w marketingu digitalowym.
1. Brak pracy u podstaw, brak skutecznego SEO
Działania SEO, także te z obszaru SEO content marketingu, wymagają stabilnych fundamentów. W tym wypadku początkiem usługi SEO powinna być kompleksowa i skrupulatna optymalizacja strony WWW. Dopiero na tej podstawie specjalista SEO może określić skuteczną strategię reklamową. Każda kampania SEO, zanim zostanie wprowadzona w życie, powinna mieć jasno określony plan, sposób realizacji oraz wyznaczone cele.
2. Kampanie SEO na jedno kopyto nie działają
Kolejnym bardzo częstym błędem w prowadzeniu działań SEO jest proponowanie klientom jednego modelu kampanii reklamowej. Każda kampania SEO połączona z content marketingiem powinna być dostosowana do:
-
-
- charakteru, specyfiki branży
- grupy docelowej (wiek, płeć, klient indywidualny, biznesowy itp.)
- rodzaju działalności klienta (np. e-sklep, usługi)
- otoczenia rynkowego i konkurencji
- obszaru, zasięgu działania
-
Skuteczne kampanie SEO opierają się m.in. na wcześniej opracowanych indywidualnych zestawieniach fraz kluczowych, dostępnych zasobach wykorzystywanych w budowaniu strategii SEO, wyselekcjonowanych kanałach i źródłach. Nie dla każdego biznesu każdy zestaw będzie skuteczny i nie zawsze warto działać na jednej matrycy.
3. Za mało cierpliwości, czasu i konsekwencji
Kolejną niezwykle istotną kwestią w optymalizacji SEO i content marketingu jest czas. Dlaczego? Klienci branży marketingu digitalowego chcą oszczędzać na czasie. Obietnice satysfakcjonujących szybkich efektów są bez pokrycia! Skuteczna kampania SEO to strategia prowadzona z konsekwencją, dokładnością i dbałością o szczegóły, w szerszym przedziale czasowym niż kilka tygodni. Aby w pełni cieszyć się z efektów kampanii SEO, należy uzbroić się w cierpliwość i systematyczność.
4. Jednotorowa strategia SEO może prowadzić do nikąd
Częstym błędem w strategii SEO jest realizacja tylko jednego rodzaju działań. Kampania SEO połączona z content marketingiem powinna być maksymalnie zdywersyfikowana i docierać do klienta poprzez działania on-site (w obrębie witryny) i off-site (poza witryną, np. artykuły SEO w serwisach zewnętrznych). SEO to nie tylko frazy kluczowe i pisanie tekstów pod SEO – to także optymalizacja techniczna stron internetowych o charakterze pracy programistycznej.
Jeśli chcesz osiągnąć wysoką skuteczność kampanii, zwróć uwagę na liczbę oraz różnorodność zintegrowanych działań w jej obrębie.
5. Brak elastyczności i gotowości na zmiany
Błędem popełnianym w usługach SEO jest brak elastycznego podejścia do pracy. Marketing digitalowy to branża, w której formy realizacji usług często się zmieniają – przede wszystkim ze względu na regularne zmiany w sposobie działania algorytmów wyszukiwarki. Dobry specjalista SEO powinien reagować na dynamiczny rozwój platform digitalowych, a także integrować w swojej pracy zróżnicowane, nowoczesne praktyki SEO.
Marketing w wyszukiwarkach cieszy się ogromną popularnością, a branża dynamicznie się rozwija. Jednak wciąż można trafić na usługi niskiej jakości. Jeśli szukasz profesjonalistów z branży SEO, prześledź ofertę zaufanej i sprawdzonej agencji interaktywnej. Zweryfikowane rozwiązania to gwarancja sukcesu w rankingu wyszukiwarki.