prezentacja multimedialna

Prezentacja multimedialna stanowi świetne uzupełnienie każdego wystąpienia. Warunek jest jeden – musi zostać dobrze przygotowana. Poznaj największe różnice między prezentacją amatorską a profesjonalną. W ten sposób unikniesz najczęściej popełnianych błędów, a Twój projekt zachwyci odbiorców.

Prezentacja amatorska vs. prezentacja profesjonalna – różnice w doborze tła

 Programy do tworzenia prezentacji multimedialnych, takie jak Power Point, udostępniają gotowe tła, z których można skorzystać podczas przygotowywania własnego projektu. To atrakcyjne wizualnie propozycje, które – niestety – często nie pasują do charakteru prezentacji, ani tym bardziej do identyfikacji wizualnej firmy. Bywa nawet, że tło, zamiast podkreślać szczegóły prezentacji, odwraca od nich uwagę.

Zupełnie inaczej jest w przypadku profesjonalnych prezentacji multimedialnych. Ich tło dobrze współgra z innymi elementami znajdującymi się na slajdach. Nawiązuje nie tylko do identyfikacji wizualnej firmy, ale również odpowiada podejmowanej tematyce. Jest również dostosowane do upodobań odbiorców. Ułatwia zatem percepcję informacji i sprawia, że prezentowana treść lepiej zapada w pamięć.

Co jeszcze odróżnia prezentację amatorską od profesjonalnej? Kroje pisma

 W amatorskich prezentacjach multimedialnych często wykorzystywane są najpopularniejsze kroje pisma, takie jak Arial, Times New Roman, a dla urozmaicenia – Comic Sans. Sprawia to, że treść prezentuje się mało ciekawie. Na drugim biegunie są prezentacje wykorzystujące kilka zupełnie odmiennych krojów. Nie można im co prawda odmówić oryginalności, jednak fakt, że pozostają na bakier z czytelnością, praktycznie je dyskwalifikuje.

Tymczasem w profesjonalnych prezentacjach multimedialnych najczęściej wykorzystuje się:

  •       jeden krój czcionki, jednak w różnych wariantach, np. Regular i SemiBold,
  •       dwa kroje czcionek, które uzupełniają się wzajemnie.

To  gwarancja nie tylko czytelności tekstu, ale również tego, że treść będzie przyjemna w odbiorze, a co za tym idzie łatwiejsza do zapamiętania. Co więcej, w profesjonalnych prezentacjach multimedialnych widać konsekwencje – raz dobrany krój pisma jest stosowany we wszystkich slajdach. Ponadto grafik wykorzystuje najczęściej nieszablonowe czcionki, co czyni prezentację ciekawszą w odbiorze.

Amatorskie prezentacje multimedialne – problemy z tekstem

 Problemem amatorskich prezentacji multimedialnych jest również nagromadzenie tekstu. Negatywnie wpływa to na czytelność slajdów. Bywa również, że twórcy, chcąc wypełnić przestrzeń slajdu, powiększają rozmiar czcionki do maksimum, co również utrudnia odbiór treści.

W profesjonalnych prezentacjach zarówno ilość tekstu, jak i wielkość czcionki są optymalne. Ponadto tekst ma odpowiednią interlinię i rozstrzelenie, co pozytywnie wpływa na jego przejrzystość. Sam slajd ma optymalny układ i dostosowane grafiki, które go wypełniają. Zwiększanie czcionki jest zatem zbędne.

Amatorskie i profesjonalne prezentacje multimedialne – różnice w kolorystyce

 Amatorskie prezentacje multimedialne często mają nieatrakcyjną kolorystykę. Bywa, że slajdom brakuje spójności kolorystycznej, a zastosowane barwy są krzykliwe. Sprawia to, że treść jest trudna w odbiorze. Wzrok widzów szybko się męczy, w związku z czym tracą oni zainteresowanie prezentowanym tematem i zaczynają się nudzić.

W profesjonalnych prezentacjach multimedialnych paleta kolorystyczna jest najczęściej dobrana do identyfikacji wizualnej firmy, co gwarantuje spójność. Dominuje jedna barwa główna, uzupełniana przez inne odcienie. Stosuje się również kolor kontrastowy, który służy do podkreślania ważnych informacji. Pozwala to sterować uwagą odbiorców.

Osobom tworzącym prezentacje multimedialne często brakuje umiejętności graficznych i zmysłu artystycznego. Nie ma w tym nic złego. Nie każdy musi dysponować tymi cechami. Na szczęście, na rynku nie brakuje firm, które świadczą kompleksowe usługi projektowania prezentacji multimedialnych. Powierzając im swój projekt, możesz spodziewać się spektakularnych efektów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

SEO i content marketing – pięć najczęściej powtarzanych błędów

Marketing w wyszukiwarkach internetowych to nowoczesna, ale też wymagająca aktualnej wiedzy strategia…

Karta Polaka a praca – czy mogę pracować legalnie w Polsce?

Wielu przedsiębiorców rozważa zatrudnienie cudzoziemców z Kartą Polaka. Warto wiedzieć, jakie formalności…

Historyczne zanieczyszczenia – czym są? Obowiązki właściciela gruntu

Nowelizacja ustawy Prawo ochrony środowiska wprowadziła pojęcie historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi. Co…

Rekrutacja zdalna w IT – jak przeprowadzić ją z sukcesem?

Pandemia Covid-19 odmieniła rynek pracy pod wieloma względami. Spotkania twarzą w twarz…